چکاب های مهم کودکان

چکاب های مهم کودکان

چکاب های مهم کودکان

چکاب های مهم کودکان از بدو تولد تا سن یک سالگی:
اولین چکاب 24 ساعت اول و سپس هنگام ترخیص و بعد از آن در زمان 3-5 روزگی توسط پزشک متخصص اطفال می باشد
آزمایش غربالگری شنیداری که در ابتدا در بدو تولد انجام می شود و سپس در کودکان مبتلا به بیماری و یا در کودکان بستری در بیمارستان در سن زیر دو ماه نیاز به تکرار دارد و به دو شکل انجام میشود .
در تست آکوستیک یک بلندگو و میکروفن کوچک در گوش نوزاد قرار می گیرد . در تست پاسخ ساقه مغز شنیدار ، چند الکترود روی سر نوزاد قرار میگیرد تا پاسخ دهی عصب شنوایی به صوت اندازه گیری شود .
چکاب بینایی کودکان یکبار در سن چهارماهگی و یکبار در سن دو سالگی و یکبار در سن پنج تا شش سالگی باید انجام شود . و لازم به ذکر است این تعداد برای کودکان سالم و غیر نارس می باشد .
چکاب دهان و دندان کودک با رویش اولین دندان می باشد و یا در سن یک سالگی تا سه سالگی حداقل یکبار توسط دندان پزشک کودکان ویزیت و چکاب شود.
در سن یک سالگی اولین ازمایش بررسی عفونت ادراری در کودکان ضروری می باشد و در کودکان دختر و پسر باید انجام شود .
غربالگری تکامل و پر کردن فرم آن آ اس کیو در سن یک سالگی ضرروی و کودک باید متناسب با سن کارهای روتین را یاد گرفته باشد . غربالگری تکامل یکی چکاب مهم کودکان در سن یک سالگی می باشد .
در سن یک سالگی تست غربالگری سرب ، آزمایش بیماری سل نیز باید انجام شود .
در هجده ماهگی کودک از نظر او تیسم چکاب می شود . اوتیسم مجموعه ای از اختلالات رشدی است که می تواند بر رفتار کودک ، مهارت های اجتماعی و مهارت های ارتباطی او اثر گذارد.
پزشک در این تست به دنبال عکس العمل های کودک به برخی چیزهایی خاص است